Wachtwoord opnieuw instellen

Weathersafe - geld terug in geval van regen
Foto van Valentin Sauer

Valentijn Sauer

Twee Duitse start-ups regelen buitenlocaties met een geld-terug-garantie bij regen

Take a Garden en Wetterheld combineren hun diensten en het resultaat is een privéterrein voor iedereen - en een geld-terug-garantie voor verhuurders en gasten in geval van regen.

Wolfenbüttel, 12 april 2022: Op het onlineplatform Take a Garden verhuren verhuurders hun ontspanningsruimtes voor een paar uur, een dag of een heel tuinseizoen. Gasten gebruiken deze ruimtes voor kinderfeestjes, bruiloften en andere evenementen. Het weer is echter een risicofactor voor zowel de verhuurders als de gasten: afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden blijft een van de partijen vaak met de gebakken peren zitten als er op korte termijn wordt geannuleerd vanwege slecht weer.

De twee start-ups Wetterheld en Take a Garden hebben nu hun krachten gebundeld om dit probleem op te lossen: De digitale weerverzekering van Wetterheld is gericht op restaurants, hotels en organisatoren van buitenevenementen en verzekert hen tegen inkomstenderving als gevolg van regen. Door het Take a Garden platform te integreren met de API van Wetterheld is deze bescherming nu ook beschikbaar voor alle gasten en hosts van Take a Garden: Namelijk als een geld-terug garantie in het geval van regenachtig weer.

En het werkt als volgt: een gast boekt een recreatieruimte op Take a Garden. Weathersafe bescherming wordt als optie geboekt. De technologie van Wetterheld berekent de omstandigheden op basis van historische weergegevens van de Duitse weerdienst. Hierdoor kan een regenrisico nauwkeurig worden berekend voor de boekingsperiode en de boekingslocatie (of het dichtstbijzijnde weerstation) en kunnen de kosten voor een geldteruggarantie op basis van regen worden afgeleid. In het geval van een neerslaggebeurtenis treedt de bescherming van Wetterheld in werking: zelfs als de gast op het laatste moment annuleert, wordt het volledige boekingsbedrag terugbetaald - en ontvangt de verhuurder(s):In de volledige huuropbrengst.

"De meeste klanten integreren onze weerverzekering via onze eenvoudig te gebruiken website-plugin. Het integreren van onze service in een product van derden via onze API is ook een nieuwe kwaliteit van partnerintegratie voor ons," zegt Nikolaus Haufler, oprichter en CEO van Wetterheld. "Toen we op zoek waren naar een geschikte verzekeringspartner, waren grote verzekeraars niet in staat om het digitale product te leveren dat wij wilden. We konden de oplossing van Wetterheld binnen een paar weken integreren", vat Valentin Sauer, oprichter en CTO van Take a Garden de samenwerking samen.
Dankzij de samenwerking met Wetterheld is de dienst van Take a Garden, het organiseren van privérecreatieplekken en tuinen voor kortetermijngebruik, aanzienlijk waardevoller geworden voor verhuurders en gasten. De twee start-ups hopen nu op meer soortgelijke partnerschappen en succesverhalen - omdat zowel het gebrek aan recreatie- en recreatieruimten als het risico op ongewone weersomstandigheden in de toekomst waarschijnlijk steeds belangrijker zullen worden.

Perscontact:
Angelika Kramer-Schütz
Take a Garden UG (haftungsbeschränkt)
Am Exer 2d
38302 Wolfenbüttel