Wachtwoord opnieuw instellen

IMG_20210919_162511-scaled
Foto van Valentin Sauer

Valentijn Sauer

Take a Garden ontvangt speciale prijs op milieufestival

Berlijn, 19 september 2021: Het platform Take a Garden, dat pas in maart 2021 werd opgericht en tuiniers en mensen die op zoek zijn naar ontspanning samenbrengt, heeft een speciale prijs gewonnen bij de publieksprijs van het milieufestival van de Green League Berlin e.V. De Green League zet zich sinds 2009 landelijk in voor sociale en milieurelevante projecten en campagnes.

"Ik ben zo blij en dankbaar dat Take a Garden is geselecteerd door de jury van de Green League. Het maakt me ongelooflijk trots dat we na zo'n korte tijd al zo'n mooie prijs in ontvangst mochten nemen!" zegt oprichtster Angelika Kramer-Schütz.

Het principe is heel eenvoudig: tuiniers registreren zich, geven foto's en een paar details over hun tuin en voegen beschikbaarheid en prijzen toe. Potentiële huurders dienen gewoon een boekingsaanvraag in voor de gewenste huurperiode. De verhuurder beslist of hij de huurder aanvaardt of niet. De verhuurder ontvangt een vooraf vastgestelde huur voor de verhuur en de betaling gebeurt gemakkelijk en zonder contant geld rechtstreeks via het platform. De geïntegreerde chatfunctie biedt gebruikers de mogelijkheid om eventuele laatste details te verduidelijken. Zo staat niets een geweldige ervaring voor beide partijen in de weg.

Het aanbod op Take a Garden varieert van tuinen voor een dag, bijvoorbeeld voor een familiefeest of een verjaardag, tot wekelijkse verhuur, bijvoorbeeld wanneer de tuinmannen op vakantie zijn, tot jaarlijkse verhuur waarbij huurders creatief aan de slag kunnen en hun eigen groenten of fruit kunnen kweken.

"De vraag naar tuinen is enorm! We richten ons momenteel op het uitbreiden van ons aanbod, omdat we ongelooflijk veel aanvragen krijgen van mensen die op zoek zijn naar tuinen, vooral in stedelijke gebieden," zegt de 34-jarige moeder van twee kinderen.

Take a Garden werd opgericht in Wolfenbüttel en biedt een voortdurend groeiend aanbod van diensten in heel Duitsland. Naast tuinen kunnen gebruikers ook landbouwgrond, clubhuizen en evenementenlocaties vinden die ze dagelijks, wekelijks of maandelijks kunnen huren.

Perscontact:

Angelika Kramer-Schütz
Take a Garden UG (haftungsbeschränkt)
Am Exer 2d
38302 Wolfenbüttel